Skip to main content

Pickman Öröksége Pályázat – második forduló

A Pályázat lezárult!

Hamarosan minden jelentkezőt értesítünk!

Január 31-én lezárult a Pickman Öröksége pályázatunk első fordulója, amiben alapvetően olyan alkotásokat vártunk, amik illeszkednek HPL művészetéhez és gondolatiságához, de bíztunk benne, hogy a rémirodalom további zseniális alkotói is hatással lesznek a grafikákra, festményekre. Bíztattunk mindenkit, hogy olvassatok rémtörténeteket, merüljetek el Edgar Allan Poe, Robert W. Chambers, Ambrose bierce, Clark Ashton Smith, Lord Dunsany, M. R. James, Arthur Machen történeteiben. Inspirálódjatok, tanulmányozzátok Gustave Doré, Goya, Henry Fuseli, William Hogarth, John Martin, Nick Roerich, Virgil Finlay, Sidney Sime alkotásait, akik nagy hatással voltak Lovecraft gondolataira és álmaira.

A grafikusok után, most az írók, költők következnek.

Összesen 29 darab pályázó jelentkezett az első fordulóra (ebből kettőt sajnos ki kellett zárnunk), akik több mint 40 darab pályaművet adtak be. Mindenkitől csak egy, az általunk legjobbnak ítélt alkotást vettük figyelembe a végső döntésnél, a 27 darab kép itt tekinthető meg egyben. Az eredeti kiírástól eltérve nem 5, hanem végül 10 darab alkotást választottunk ki, ami elnyerte tetszésünket, megfelel a pályázati kiírásnak, és követi annak szellemiségét.

A pályázat második fordulójában, a fenti 10 darab képből kell egyet kiválasztani és ahhoz egy novellát, vagy verset írni. Természetesen, ha a rendelkezésre álló idő engedi, lehet nevezni akár több novellával, verssel is. A második fordulóból nem zárjuk ki azokat a képeket, amik nem kerültek be az első tízbe, azonban a végső döntésnél prioritást élveznek azok az irodalmi művek, amik a fenti galériában szerepelő képekhez készültek.

A pályázat lényege az, hogy felhívjuk a figyelmet a grafikusok alkotásaiban rejlő inspiráló, ösztönző erőre, amit vétek lenne nem figyelembe venni. a Black Aether magazinok szerkesztésénél eddig a folyamat úgy működött, hogy a kész novellához készült illusztráció. Ezen most változtatunk, és most a kész illusztrációhoz kell novellát, verset írni. Tehát a pályázat első fordulójában kiválasztott tíz darab képet nem alkalmazni kell, nem beépíteni egy már kész vagy éppen készülő történetbe, nem képet kell választani a történethez.

Az illusztrációhoz kell új novellát, verset írni, a kép hangulatához, atmoszférájához, tartalmához, mondanivalójához kell új anyagot írni. A történet központi eleme, amire a mű fel kell hogy épüljön, az maga az illusztráció.

Az nem a helyes elképzelés, hogy az illusztráció a történet egyik, nem túlságosan nagy jelentőséggel bíró részéhez lesz köthető. A cél az, hogy a szerzők megmutassák, milyen gondolatokat ébresztettek bennük a képek, milyen történetet tudnak felépíteni a kép köré. Nagyon fontos, hogy a kiválasztott illusztráció, központi eleme legyen a novellának, versnek.

A pályázatra beadott irodalmi műveknek, a Black Aether magazin szellemiségéhez kell kötődniük, továbbra is H. P. Lovecraft hazai követőit keressük. Olyan rémtörténeteket várunk, amik kihasználják a kozmikus horrorban rejlő végtelen lehetőségeket, amik felfedik az idő és a tér drámai kapcsolatát, amik rámutatnak az emberiség jelentőségének csalfa álcájára. Minden pályázónak szívből javasoljuk, hogy ismét merüljön H. P. Lovecraft művészetében, hiszen a sorok közt megbújó rettenet tökéletes inspiráció lesz, a nyertes novella vagy vers elkészítéséhez.

Leadási határidő: 2018. április 15. 23:59 óra

Jó munkát kívánunk mindenkinek.

Tomasics József
főszerkesztő


 

  • Továbbra is olyan alkotásokat várunk, amik illeszkednek Lovecraft munkásságához, de ahogy eddig is, továbbra is helyet kapnak azon a weird alkotások is, amik nem kötődnek szorosan HPL-hez,  de ezek külön elbírálás alá esnek. 
  • Bár rendszeresen áldozunk Cthulhu-nak és jártunk már Innsmouth-ban is, H. P. Lovecraft ennél sokkal nagyobb panteont hozott létre, ezért kérünk, hogy használd ki a kozmikus horror által kínált végtelen lehetőségek listáját. Nem attól Lovecrafti egy történet, vagy követi munkásságát, ha szerepel benne Cthulhu és Nyarlathotep. Természetesen szeretjük ezeket a történeteket is, de kritikusabb szemmel nézünk rájuk.
  • Csak olyan történet kerülhet a kiadványba, ami előtte még nem volt publikálva se nyomtatott, se online, digitális formában. Ezt le fogjuk ellenőrizni, spóroljunk meg a felesleges köröket.
  • Beérkező anyagokat minimum 12.000 karakter terjedelemtől várunk. El tudunk térni ettől a határtól, de ezt csak indokolt esetben tesszük meg.
  • Olyan történetet küldj, ami teljes egész, lezárt, sorozatra akkor van lehetőség ha a sorozat készen van, de legalább is a részletes szinopszist, a történet felépítését, alakulását meg tudod mutatni.
  • Ha még nem készültél el a történeteddel, vagy éppen még csak most tervezed, hogy nekiállsz egy újnak, küldj róla bővebb szinopszist, amiben felvázolod a történéseket. Ha bizonytalan vagy magadban, nyugodtan keress meg minket, mindenben fogunk segíteni, sok jó és hasznos tanácsunk van.
  • Ha kész anyaggal rendelkezel, mindenképpen csatolj mellé szinopszist amikor elküldöd nekünk.
  • Az anyagot Word vagy Open Office formátumban küldjed, mindenféle formázás, csilli-villi betűtípusok és színek nélkül. Kizárólag Times New Roman betűtípust használhatsz, 11 vagy 12 méretben. Ne legyen aláhúzott, vagy bold szövegrész, mert törlésre kerül a kiemelés, kizárólag dőltbetűt használhatsz. Azok az anyagok, amik nem felelnek meg ezeknek a minimális feltételeknek, automatikusan töröljük.
  • Ügyelj a helyesírásra, a kirívóan rossz anyagokat, nem fogadjuk el.
  • Azonnali kizárásra kerül a rasszista, szexista, homofób, xenofób, vagy bármilyen módon kirekesztő tartalommal bíró alkotás.
  • Egy darab grafikus + szerző párost fogunk kiválasztani, mint nyerteseket, erről a The Black Aether szerkesztősége fog dönteni.
  • Köztudott, hogy a The Black Aether lehetőségei korlátozottak, ezért jelenleg még nem tudunk tárgynyereményt felajánlani, ezen még dolgozunk. Ha a nyertes kép, és a majd hozzá készülő novella megfelelő lesz, akkor a 7. vagy 8. Black Aether Magazin borító képe és borítónovellája lesz. Természetesen ezek az alkotók fognak kapni egy-egy darab tiszteletpéldányt a magazinból.
  • Az, hogy az alkotásodat elküldöd a részünkre, nem jelenti azt, hogy automatikusan részt fog venni a pályázatban.
  • A The Black Aether fenntartja a jogot, hogy ha a pályázatra nem érkezik megfelelő pályamű, akkor nem hirdet nyertest és nem jelenik meg grafika + novella a magazinban.
  • Az alkotásokat kizárólag emailben fogadjuk el, küldj üzenetet az info@theblackaether.com címre, amiben pár mondatban bemutatkozol, és a kész novellát vagy verset, illetve a szinopszist csatold az emailhez.
  • Ha segítségre, tanácsra van szükséged, keress minket nyugodtan, szeretünk okoskodni, mindenbe beleszólni.
  • Leadási határidő: 2018. április 15. 23:59 óra

Ez is érdekelni fog!

Kiegészítés a Pickman Öröksége Pályázat második fo... Rögtön a Pickman Öröksége Pályázat második fordulójának indulása után történt egy kis félreértés, amit mindenképpen tisztázni kell. Ennek oka minden b...
Pickman öröksége pályázat lezárása A mai nappal mindenkinek elküldtük a választ, aki jelentkezett a Pickman Örökségre pályázatunk második fordulójára. Közel harminc pályamű érkezett és ...
mm

The Black Aether

“Never Explain Anything” ― H.P. Lovecraft

4 hozzászólás érkezett erre: “Pickman Öröksége Pályázat – második forduló

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Close